Emaily ve WooCommerce

Každý eshop, potřebuje pro své fungování, využívat emailovou komunikaci. Protože WooCommerce není vyjímkou, podívám se na nastavení emailů, které obchod používá.

Stejně jako u předchozích nastavení, najdeme emaily v menu WooCommece -> Nastavení, záložka Emaily.

woocommerce-emaily

 

Seznam emailů, které WooCommerce odesílá:

Všechny emaily, které jsou k dispozici, se dají rozdělit na emaily pro administrátora a emaily pro zákazníka.

Emaily pro administrátora

Spadají sem:

  • Nová objednávka
  • Stornovaná objednávka
  • Objednávka selhala

Nová objednávka – informace adminovi, že na eshopu byla provedena objednávka

Stornovaná objednávka – tento email obdrží administrátor, pokud zákazník stornuje objednávku

Objednávka selhala – pokud, při procesu objednávky, dojde k selhání, administrátor obdrží upozornění, díky němuž, může určit případný problém v objednávkovém procesu

Emaily pro zákazníka

Sem spadají:

  • Objednávka čeká na vyřízení
  • Zpracování objednávky
  • Vyřízená objednávka
  • Vrácená objednávka
  • Zákaznický doklad
  • Poznámky zákazníka
  • Reset hesla
  • Nový účet

Objednávka čeká na vyřízení – e-mail přijde zákazníkovi, pokud se stav objednávky nastaví na on-hold, což je ve většině případů ihned, po vytvoření objednávky. Záleží na platební bráně.

Zpracování objednávky – e-mail obdrží klient poté, co se objednávka označí jako processing. Někdy může být processing i po přijetí objednávky.

Vyřízená objednávka – ve chvíli, kdy je objednávka označena jako completed, odesílá WooCommerce tento email.

Vrácená objednávka – v případě, že zákazník chce zpětně zrušit objednávku, dochází k vrácení (refundaci). Následně je odeslána tato zpráva.

Čtěte  Nakupuj jako zákazník Woocommerce plugin

Zákaznický doklad – tento e-mail je v podstatě obdobou faktury.

Poznámky zákazníka – přestože název může svádět k tomu, že se jedná o poznámku, kterou napsal zákazník, je to přímo naopak. Pokud napíšete, jako admin v objednávce poznámku – například „Zboží přijde o dva dny později“, zpráva bude odeslána e-mailem.

Reset hesla – informace s odkazem na možnost změny hesla, pro přihlášení do účtu.

Nový účet – informace o nově vytvořeném účtu.

Kompletní seznam vidíte na tomto screenu z administrace:

woocommerce-emaily-2

 

V tabulce můžete vidět:

  • ikonku označující, zda je e-mail aktivní
  • název e-mailu, jenž slouží i jako odkaz do úpravy konkrétního emailu
  • typ emailu – může být jako text/html, nebo plaintext
  • komu se e-mail odesílá
  • ikonku pro vstup do nastavení konkrétního e-mailu

Samotný e-mail, po vytvoření objednávky, vypadá takto:

woocommerce-emaily-3

 

Obsahuje:

  • hlavičku – to je ta modrá část
  • text emailu
  • informaci o způsobu platby – zde se jedná o bankovní převod, s detailem účtu
  • tabulka se souhrnem objednávky
  • pod tabulkou jsou dodatečné informace, které přidávají pluginy třetích stran (ty tam nemusí být)
  • informace o zákazníkovi
  • adresy zákazníka
  • patičku

Vzhled e-mailu ovlivňuje šablona, jenž je umístěná ve složce pluginu. Jak částečně upravit šablonu si ukážeme dále.

Další nastavení:

Nastavení odesílatele:

  • jméno „od“ – v základu jméno eshopu
  • e-mail „od“ – v základu email administrátora

woocommerce-emaily-4

 

Nastavení vzhledu šablony:

  • obrázek v hlavičce – můžete do modrého pruhu přidat logo eshopu
  • text v patičce – zobrazovaný text v zápatí e-mailu
  • základní barva – můžete změnit barvu pozadí hlavičky a nadpisů
  • barva pozadí – v základu je to ta šedivá barva kolem bílého obsahu
  • barva pozadí obsahu – pozadí části s textem
  • barva textu e-mailu
Čtěte  Jak upravit breadcrumbs ve Woocommerce

woocommerce-emaily-5

Nastavení konkrétního emailu

Detailní nastavení umožňuje nastavit některé prvky u konkrétních emailů. Jedná se o:

  • Povolit/zakázat – aktivace a vypnutí emailu
  • Předmět e-mailu – text, který se zobrazí v předmětu e-mailu. V základu obsahuje „zástupné“ zápisy – {order_date} a {site_title}, které jsou nahrazovány číslem aktuální objednávky a názvem eshopu
  • Hlavička e-mailu – text, jenž se zobrazuje v hlavičce e-mailu
  • Typ e-mailu – plaintext/html. Toto je nastaven, jenž zohledňuje používání e-mailových klientů, jenž špatně zobrazují html e-maily. Dnes již skoro nepoužívané
  • Html šablona – možnost upravovat šablonu emailu

 

woocommerce-emaily-6

 

Úprava šablony emailu z administrace WooCommerce

Šablony pro e-maily se nacházejí ve složce pluginu Woocommerce, typicky wp-content/plugins/woocommerce/templates/emails.

Pokud je chcete editovat, musíte je přesunout do složky vaší šablony, tedy wp-content/templates/divi/woocommerce/emails/

Toto můžete udělat manuálně a editovat přímo php kód.

Avšak, šablonu můžete upravit z administrace. Nejprve musíte šablonu přesunout, čehož dosáhnete kliknutím na tlačítko „Zkopírovat soubor do šablony„.

Informace o dokončení se zobrazí takto:

woocommerce-emaily-7

 

Po kliknutí na zobrazit šablonu, se rozbalí editor s možností úprav

woocommerce-emaily-8

 

Nyní můžete do šablony dopisovat php funkce, nebo html kód. Těmto úpravám s budeme věnovat v dalších částech, jenž se budou týkat fungování šablon.

Pokud šablonu e-mailu nenačtete do šablony vzhledu, editor se sice zobrazí, ale nebude možné nic upravovat.

woocommerce-emaily-9

 

Příště se budeme věnovat nastavení API

Čtěte  Instalace Woocommerce video návod

Předchozí články:

 

About The Author

Zajímá mne Wordpress, responsivní šablony a zkrátka vše kolem tohoto skvělého redakčního systému.

Related posts

3 Comments

  1. Pingback: Produkty ve WooCommerce - Musilda.cz

  2. kopernik

    Dobrý den, kde přepíši text pod hlavičkou: „vaše objednávka čeká na vyřízení…. dík za info

    Reply
    1. Musilda

      Pokud chcete změnit cokoliv v emailu, tak musíte nakopírovat soubory emailů do složky šablony/woocommerce/emails

      Reply

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *