Emaily ve WooCommerce

Každý eshop, potřebuje pro své fungování, využívat emailovou komunikaci. Protože WooCommerce není vyjímkou, podívám se na nastavení emailů, které obchod používá.

Stejně jako u předchozích nastavení, najdeme emaily v menu WooCommece -> Nastavení, záložka Emaily.

woocommerce-emaily

Seznam emailů, které WooCommerce odesílá:

Všechny emaily, které jsou k dispozici, se dají rozdělit na emaily pro administrátora a emaily pro zákazníka.

Emaily pro administrátora

Spadají sem:

  • Nová objednávka
  • Stornovaná objednávka
  • Objednávka selhala

Nová objednávka – informace adminovi, že na eshopu byla provedena objednávka

Stornovaná objednávka – tento email obdrží administrátor, pokud zákazník stornuje objednávku

Objednávka selhala – pokud, při procesu objednávky, dojde k selhání, administrátor obdrží upozornění, díky němuž, může určit případný problém v objednávkovém procesu

Emaily pro zákazníka

Sem spadají:

  • Objednávka čeká na vyřízení
  • Zpracování objednávky
  • Vyřízená objednávka
  • Vrácená objednávka
  • Zákaznický doklad
  • Poznámky zákazníka
  • Reset hesla
  • Nový účet

Objednávka čeká na vyřízení – e-mail přijde zákazníkovi, pokud se stav objednávky nastaví na on-hold, což je ve většině případů ihned, po vytvoření objednávky. Záleží na platební bráně.

Zpracování objednávky – e-mail obdrží klient poté, co se objednávka označí jako processing. Někdy může být processing i po přijetí objednávky.

Vyřízená objednávka – ve chvíli, kdy je objednávka označena jako completed, odesílá WooCommerce tento email.

Vrácená objednávka – v případě, že zákazník chce zpětně zrušit objednávku, dochází k vrácení (refundaci). Následně je odeslána tato zpráva.

Zákaznický doklad – tento e-mail je v podstatě obdobou faktury.

Poznámky zákazníka – přestože název může svádět k tomu, že se jedná o poznámku, kterou napsal zákazník, je to přímo naopak. Pokud napíšete, jako admin v objednávce poznámku – například „Zboží přijde o dva dny později“, zpráva bude odeslána e-mailem.

Reset hesla – informace s odkazem na možnost změny hesla, pro přihlášení do účtu.

Nový účet – informace o nově vytvořeném účtu.

Kompletní seznam vidíte na tomto screenu z administrace:

woocommerce-emaily-2

V tabulce můžete vidět:

  • ikonku označující, zda je e-mail aktivní
  • název e-mailu, jenž slouží i jako odkaz do úpravy konkrétního emailu
  • typ emailu – může být jako text/html, nebo plaintext
  • komu se e-mail odesílá
  • ikonku pro vstup do nastavení konkrétního e-mailu

Samotný e-mail, po vytvoření objednávky, vypadá takto:

woocommerce-emaily-3

Obsahuje:

  • hlavičku – to je ta modrá část
  • text emailu
  • informaci o způsobu platby – zde se jedná o bankovní převod, s detailem účtu
  • tabulka se souhrnem objednávky
  • pod tabulkou jsou dodatečné informace, které přidávají pluginy třetích stran (ty tam nemusí být)
  • informace o zákazníkovi
  • adresy zákazníka
  • patičku

Vzhled e-mailu ovlivňuje šablona, jenž je umístěná ve složce pluginu. Jak částečně upravit šablonu si ukážeme dále.

Další nastavení:

Nastavení odesílatele:

  • jméno „od“ – v základu jméno eshopu
  • e-mail „od“ – v základu email administrátora
woocommerce-emaily-4

Nastavení vzhledu šablony:

  • obrázek v hlavičce – můžete do modrého pruhu přidat logo eshopu
  • text v patičce – zobrazovaný text v zápatí e-mailu
  • základní barva – můžete změnit barvu pozadí hlavičky a nadpisů
  • barva pozadí – v základu je to ta šedivá barva kolem bílého obsahu
  • barva pozadí obsahu – pozadí části s textem
  • barva textu e-mailu
woocommerce-emaily-5

Nastavení konkrétního emailu

Detailní nastavení umožňuje nastavit některé prvky u konkrétních emailů. Jedná se o:

  • Povolit/zakázat – aktivace a vypnutí emailu
  • Předmět e-mailu – text, který se zobrazí v předmětu e-mailu. V základu obsahuje „zástupné“ zápisy – {order_date} a {site_title}, které jsou nahrazovány číslem aktuální objednávky a názvem eshopu
  • Hlavička e-mailu – text, jenž se zobrazuje v hlavičce e-mailu
  • Typ e-mailu – plaintext/html. Toto je nastaven, jenž zohledňuje používání e-mailových klientů, jenž špatně zobrazují html e-maily. Dnes již skoro nepoužívané
  • Html šablona – možnost upravovat šablonu emailu
woocommerce-emaily-6

Úprava šablony emailu z administrace WooCommerce

Šablony pro e-maily se nacházejí ve složce pluginu Woocommerce, typicky wp-content/plugins/woocommerce/templates/emails.

Pokud je chcete editovat, musíte je přesunout do složky vaší šablony, tedy wp-content/templates/divi/woocommerce/emails/

Toto můžete udělat manuálně a editovat přímo php kód.

Avšak, šablonu můžete upravit z administrace. Nejprve musíte šablonu přesunout, čehož dosáhnete kliknutím na tlačítko „Zkopírovat soubor do šablony„.

Informace o dokončení se zobrazí takto:

woocommerce-emaily-7

Po kliknutí na zobrazit šablonu, se rozbalí editor s možností úprav

woocommerce-emaily-8

Nyní můžete do šablony dopisovat php funkce, nebo html kód. Těmto úpravám s budeme věnovat v dalších částech, jenž se budou týkat fungování šablon.

Pokud šablonu e-mailu nenačtete do šablony vzhledu, editor se sice zobrazí, ale nebude možné nic upravovat.

woocommerce-emaily-9

Příště se budeme věnovat nastavení API

Předchozí články:

About The Author

Zajímá mne Wordpress, responsivní šablony a zkrátka vše kolem tohoto skvělého redakčního systému.

Související články

29 Comments

  1. Pingback: Produkty ve WooCommerce - Musilda.cz

  2. kopernik

    Dobrý den, kde přepíši text pod hlavičkou: „vaše objednávka čeká na vyřízení…. dík za info

    Odpověď
    1. Musilda

      Pokud chcete změnit cokoliv v emailu, tak musíte nakopírovat soubory emailů do složky šablony/woocommerce/emails

      Odpověď
  3. Zbyněk

    Dobrý den,

    je možné vytvoření úplně nového upozornění? Potřebuji nastavit emailové oznámení o osobním odběru. Díky

    Odpověď
    1. Musilda

      Dobrý den, ano, nové upozornění lze vytvořit. Vyžaduje to ale navázání na nějaký druh akce.

      Odpověď
      1. Zbyněk

        Dobrý den, a neměl by jste prosím nějaký návod či odkaz? Stále se mi tato akce nedaří.

        Odpověď
  4. Zsolt

    Dobrý deň. Viem zmeniť šablónu emailu “ Nová objednávka“, ktorá chodí administrátorovi tak, aby obsahovala aj fotky produktov a nie len kódy?

    Odpověď
    1. Musilda

      Dobrý den, ano to dokážete, jen to změníte pro všechny emaily, protože všechny emaily používají soubor email-order-items.php. Do něj na řádek 22 doplňte $show_image = true; a mělo by to fungovat. Samozřejmě poté, co jej překopírujete do šablony, v žádném případě neupravuje k=od pluginu WooCommerce

      Odpověď
  5. Kateřina Plačková

    Dobrý večer, Musildo, můžu Vás poprosit o postup, jak upravit šablonu mailu? Kde mohu dopsat text, upravit barvy apod. Děkuji. S pozdravem
    Katka

    Odpověď
    1. Musilda

      Dobré ráno :-)

      ve složce woocommerce/templates/emails, jsou sobory emailů. Ty stačí překopírovat do aktivní šablony do složky woocommerce/emails a pak je lze upravovat. v případě, že v WooCommerce -> Nastavení -> emaily otevřete některý email a kliknete na kopírovat soubor do šablony, měla by se vám složka vytvořit sama.

      Odpověď
  6. Maroš

    Dobrý deň,

    Viete mi podariť, ako sa dá do emailu pridať príloha : napr obchodné podmienky.

    Ďakujem.

    Odpověď
    1. Musilda

      Dobrý den,
      můžete použít některý z pluginů, které umožňují přidávat k emailu přílohy.

      Odpověď
  7. Petr

    Zdravím srdečně a předem bych chtěl poděkovat za přínosné články, které mi pomohly při tvorbě webu. Vím, že čas je vzácný, a snažím se nikoho neotravovat a na vše si přijít sám, ale tentokrát už opravdu nevím, jak dál a dovolím si proto zde poprvé poprosit Vás o radu:
    Rád bych upravil šablonu emailu, konkrétně text „Vaše objednávka byla přijata a nyní je v procesu vyřizování. Detaily Vaší objednávky jsou zobrazeny níže pro Váš přehled“. Šablonu emailu jsem dle vašeho návodu zkopíroval do svojí šablony abych ji mohl upravit z administrace. Jenže příslušný text je v angličtině a nemohu přijít na to, kde se nachází český text a jak jej tedy upravit… Předem děkuji za pomoc!

    Odpověď
  8. Miloš

    Dobrý den Musildo,

    mám problém přeposílací emaily z Woocommerce zákazníkům nechodí. Repsektive to pozorujeme že nechodí cca 3 dny. Předtím problém nebyl. Nevíte v čem by mohl být zádrhel?

    Děkuji moc

    Odpověď
    1. Musilda

      Dobrý den,
      muselo dojít k nějaké změně, která to zapříčinila. Zkuste použít plugin pro emaily a SMTP, to by mohlo pomoci.

      Odpověď
  9. Iveta S

    Zdravím,
    byla bych velice vděčná za pomoc s odesíláním mailů – vše v pořádku fungovalo, všechny emaily odcházeli dle nastavení, z ničeho nic woocommerce neodešle jediný e-mail, nevíte čím by to mohlo být?

    Předem děkuji,
    Iveta S.

    Odpověď
  10. Kateřina

    Dobrý den, vše mám v nastavení aktivní a správně vyplněno, ale email se zákazníkovy ani mě neodešle, zkoušela jsem odesílat i manuálně z objednávky, v systému se ukázalo, že je email odeslaný, ale reálně nedošel. Ve spam koši není.

    Předem děkuji za radu

    S pozdravem K.S.

    Odpověď
  11. Vojta Pavelčík

    Dobrý den.
    Z ničeho nic přestal woocommerce upozornění rozesílat. Podle nastavení, alespoň jak jsme to pochopil, je vše nastaveno správně, ale emaily se neodesílají administrátorovi ani zákazníkovi. Nevíte kde by mohl být prosím problém? Moc díky!!!

    Odpověď
  12. Jakub

    Dobrý den,
    jak lze nastavit automatické zasílání dokladů emailem zákazníkovi po zaplacení kartou ?
    A jak můžu vyexportovat všechny údaje z faktur do tabulky pro import do účetnictví?

    Odpověď
    1. Musilda

      Export jedině pomocí nějakého pluginu či skritpu. U emailů záleží na tom, co používáte pro vystavování faktur.

      Odpověď
  13. Matej Zatovič

    Zdravím.

    Prosím vás.

    Ja som urobil kamoške eshop vo Woocomerce.

    Ja som tam admin. Dal som zasielanie nových objednávok jej,
    aj mne.

    Ale keď zákaznik odpíše otázku na prijatý mail s objednávkou,
    tak príde iba mne ta otázka, nie tej kamoške, čo chceme.

    Od čoho to záleží. Kde nastavím, aby chodili odpovede / otázky na maily jej?

    Odpověď
  14. Milan

    Pekny den.
    Mam otazoku ako je to s tymito emailami ked si clovek objedna nejaky tovar…Ako to vyriesit ak bude ten web viac jazycny ??? Prekladat aj tieto emaily alebo ako na to??? Budeme pouzivat WPML. Dakujem za radu

    Odpověď

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *