Musilda.cz

Emaily ve WooCommerce

Každý eshop, potřebuje pro své fungování, využívat emailovou komunikaci. Protože WooCommerce není vyjímkou, podívám se na nastavení emailů, které obchod používá.

Stejně jako u předchozích nastavení, najdeme emaily v menu WooCommece -> Nastavení, záložka Emaily.

Seznam emailů, které WooCommerce odesílá:

Všechny emaily, které jsou k dispozici, se dají rozdělit na emaily pro administrátora a emaily pro zákazníka.

Emaily pro administrátora

Spadají sem:

Nová objednávka – informace adminovi, že na eshopu byla provedena objednávka

Stornovaná objednávka – tento email obdrží administrátor, pokud zákazník stornuje objednávku

Objednávka selhala – pokud, při procesu objednávky, dojde k selhání, administrátor obdrží upozornění, díky němuž, může určit případný problém v objednávkovém procesu

Emaily pro zákazníka

Sem spadají:

Objednávka čeká na vyřízení – e-mail přijde zákazníkovi, pokud se stav objednávky nastaví na on-hold, což je ve většině případů ihned, po vytvoření objednávky. Záleží na platební bráně.

Zpracování objednávky – e-mail obdrží klient poté, co se objednávka označí jako processing. Někdy může být processing i po přijetí objednávky.

Vyřízená objednávka – ve chvíli, kdy je objednávka označena jako completed, odesílá WooCommerce tento email.

Vrácená objednávka – v případě, že zákazník chce zpětně zrušit objednávku, dochází k vrácení (refundaci). Následně je odeslána tato zpráva.

Zákaznický doklad – tento e-mail je v podstatě obdobou faktury.

Poznámky zákazníka – přestože název může svádět k tomu, že se jedná o poznámku, kterou napsal zákazník, je to přímo naopak. Pokud napíšete, jako admin v objednávce poznámku – například „Zboží přijde o dva dny později“, zpráva bude odeslána e-mailem.

Reset hesla – informace s odkazem na možnost změny hesla, pro přihlášení do účtu.

Nový účet – informace o nově vytvořeném účtu.

Kompletní seznam vidíte na tomto screenu z administrace:

V tabulce můžete vidět:

Samotný e-mail, po vytvoření objednávky, vypadá takto:

Obsahuje:

Vzhled e-mailu ovlivňuje šablona, jenž je umístěná ve složce pluginu. Jak částečně upravit šablonu si ukážeme dále.

Další nastavení:

Nastavení odesílatele:

Nastavení vzhledu šablony:

Nastavení konkrétního emailu

Detailní nastavení umožňuje nastavit některé prvky u konkrétních emailů. Jedná se o:

Úprava šablony emailu z administrace WooCommerce

Šablony pro e-maily se nacházejí ve složce pluginu Woocommerce, typicky wp-content/plugins/woocommerce/templates/emails.

Pokud je chcete editovat, musíte je přesunout do složky vaší šablony, tedy wp-content/templates/divi/woocommerce/emails/

Toto můžete udělat manuálně a editovat přímo php kód.

Avšak, šablonu můžete upravit z administrace. Nejprve musíte šablonu přesunout, čehož dosáhnete kliknutím na tlačítko „Zkopírovat soubor do šablony„.

Informace o dokončení se zobrazí takto:

Po kliknutí na zobrazit šablonu, se rozbalí editor s možností úprav

Nyní můžete do šablony dopisovat php funkce, nebo html kód. Těmto úpravám s budeme věnovat v dalších částech, jenž se budou týkat fungování šablon.

Pokud šablonu e-mailu nenačtete do šablony vzhledu, editor se sice zobrazí, ale nebude možné nic upravovat.

Příště se budeme věnovat nastavení API

Předchozí články:

Exit mobile version