Každý eshop, potřebuje pro své fungování, využívat emailovou komunikaci. Protože WooCommerce není vyjímkou, podívám se na nastavení emailů, které obchod používá.
Stejně jako u předchozích nastavení, najdeme emaily v menu WooCommece -> Nastavení, záložka Emaily.
Seznam emailů, které WooCommerce odesílá:
Všechny emaily, které jsou k dispozici, se dají rozdělit na emaily pro administrátora a emaily pro zákazníka.
Emaily pro administrátora
Spadají sem:
- Nová objednávka
- Stornovaná objednávka
- Objednávka selhala
Nová objednávka – informace adminovi, že na eshopu byla provedena objednávka
Stornovaná objednávka – tento email obdrží administrátor, pokud zákazník stornuje objednávku
Objednávka selhala – pokud, při procesu objednávky, dojde k selhání, administrátor obdrží upozornění, díky němuž, může určit případný problém v objednávkovém procesu
Emaily pro zákazníka
Sem spadají:
- Objednávka čeká na vyřízení
- Zpracování objednávky
- Vyřízená objednávka
- Vrácená objednávka
- Zákaznický doklad
- Poznámky zákazníka
- Reset hesla
- Nový účet
Objednávka čeká na vyřízení – e-mail přijde zákazníkovi, pokud se stav objednávky nastaví na on-hold, což je ve většině případů ihned, po vytvoření objednávky. Záleží na platební bráně.
Zpracování objednávky – e-mail obdrží klient poté, co se objednávka označí jako processing. Někdy může být processing i po přijetí objednávky.
Vyřízená objednávka – ve chvíli, kdy je objednávka označena jako completed, odesílá WooCommerce tento email.
Vrácená objednávka – v případě, že zákazník chce zpětně zrušit objednávku, dochází k vrácení (refundaci). Následně je odeslána tato zpráva.
Zákaznický doklad – tento e-mail je v podstatě obdobou faktury.
Poznámky zákazníka – přestože název může svádět k tomu, že se jedná o poznámku, kterou napsal zákazník, je to přímo naopak. Pokud napíšete, jako admin v objednávce poznámku – například „Zboží přijde o dva dny později“, zpráva bude odeslána e-mailem.
Reset hesla – informace s odkazem na možnost změny hesla, pro přihlášení do účtu.
Nový účet – informace o nově vytvořeném účtu.
Kompletní seznam vidíte na tomto screenu z administrace:
V tabulce můžete vidět:
- ikonku označující, zda je e-mail aktivní
- název e-mailu, jenž slouží i jako odkaz do úpravy konkrétního emailu
- typ emailu – může být jako text/html, nebo plaintext
- komu se e-mail odesílá
- ikonku pro vstup do nastavení konkrétního e-mailu
Samotný e-mail, po vytvoření objednávky, vypadá takto:
Obsahuje:
- hlavičku – to je ta modrá část
- text emailu
- informaci o způsobu platby – zde se jedná o bankovní převod, s detailem účtu
- tabulka se souhrnem objednávky
- pod tabulkou jsou dodatečné informace, které přidávají pluginy třetích stran (ty tam nemusí být)
- informace o zákazníkovi
- adresy zákazníka
- patičku
Vzhled e-mailu ovlivňuje šablona, jenž je umístěná ve složce pluginu. Jak částečně upravit šablonu si ukážeme dále.
Další nastavení:
Nastavení odesílatele:
- jméno „od“ – v základu jméno eshopu
- e-mail „od“ – v základu email administrátora
Nastavení vzhledu šablony:
- obrázek v hlavičce – můžete do modrého pruhu přidat logo eshopu
- text v patičce – zobrazovaný text v zápatí e-mailu
- základní barva – můžete změnit barvu pozadí hlavičky a nadpisů
- barva pozadí – v základu je to ta šedivá barva kolem bílého obsahu
- barva pozadí obsahu – pozadí části s textem
- barva textu e-mailu
Nastavení konkrétního emailu
Detailní nastavení umožňuje nastavit některé prvky u konkrétních emailů. Jedná se o:
- Povolit/zakázat – aktivace a vypnutí emailu
- Předmět e-mailu – text, který se zobrazí v předmětu e-mailu. V základu obsahuje „zástupné“ zápisy – {order_date} a {site_title}, které jsou nahrazovány číslem aktuální objednávky a názvem eshopu
- Hlavička e-mailu – text, jenž se zobrazuje v hlavičce e-mailu
- Typ e-mailu – plaintext/html. Toto je nastaven, jenž zohledňuje používání e-mailových klientů, jenž špatně zobrazují html e-maily. Dnes již skoro nepoužívané
- Html šablona – možnost upravovat šablonu emailu
Úprava šablony emailu z administrace WooCommerce
Šablony pro e-maily se nacházejí ve složce pluginu Woocommerce, typicky wp-content/plugins/woocommerce/templates/emails.
Pokud je chcete editovat, musíte je přesunout do složky vaší šablony, tedy wp-content/templates/divi/woocommerce/emails/
Toto můžete udělat manuálně a editovat přímo php kód.
Avšak, šablonu můžete upravit z administrace. Nejprve musíte šablonu přesunout, čehož dosáhnete kliknutím na tlačítko „Zkopírovat soubor do šablony„.
Informace o dokončení se zobrazí takto:
Po kliknutí na zobrazit šablonu, se rozbalí editor s možností úprav
Nyní můžete do šablony dopisovat php funkce, nebo html kód. Těmto úpravám s budeme věnovat v dalších částech, jenž se budou týkat fungování šablon.
Pokud šablonu e-mailu nenačtete do šablony vzhledu, editor se sice zobrazí, ale nebude možné nic upravovat.
Příště se budeme věnovat nastavení API
Předchozí články:
Pingback: Produkty ve WooCommerce - Musilda.cz
Dobrý den, kde přepíši text pod hlavičkou: „vaše objednávka čeká na vyřízení…. dík za info
Pokud chcete změnit cokoliv v emailu, tak musíte nakopírovat soubory emailů do složky šablony/woocommerce/emails
Dobrý den,
je možné vytvoření úplně nového upozornění? Potřebuji nastavit emailové oznámení o osobním odběru. Díky
Dobrý den, ano, nové upozornění lze vytvořit. Vyžaduje to ale navázání na nějaký druh akce.
Dobrý den, a neměl by jste prosím nějaký návod či odkaz? Stále se mi tato akce nedaří.
Dobrý den
co přesně se vám nedaří?
Právě to navázání akce.
Dobrý deň. Viem zmeniť šablónu emailu “ Nová objednávka“, ktorá chodí administrátorovi tak, aby obsahovala aj fotky produktov a nie len kódy?
Dobrý den, ano to dokážete, jen to změníte pro všechny emaily, protože všechny emaily používají soubor email-order-items.php. Do něj na řádek 22 doplňte $show_image = true; a mělo by to fungovat. Samozřejmě poté, co jej překopírujete do šablony, v žádném případě neupravuje k=od pluginu WooCommerce
Dobrý večer, Musildo, můžu Vás poprosit o postup, jak upravit šablonu mailu? Kde mohu dopsat text, upravit barvy apod. Děkuji. S pozdravem
Katka
Dobré ráno :-)
ve složce woocommerce/templates/emails, jsou sobory emailů. Ty stačí překopírovat do aktivní šablony do složky woocommerce/emails a pak je lze upravovat. v případě, že v WooCommerce -> Nastavení -> emaily otevřete některý email a kliknete na kopírovat soubor do šablony, měla by se vám složka vytvořit sama.
Dobrý deň,
Viete mi podariť, ako sa dá do emailu pridať príloha : napr obchodné podmienky.
Ďakujem.
Dobrý den,
můžete použít některý z pluginů, které umožňují přidávat k emailu přílohy.
Zdravím srdečně a předem bych chtěl poděkovat za přínosné články, které mi pomohly při tvorbě webu. Vím, že čas je vzácný, a snažím se nikoho neotravovat a na vše si přijít sám, ale tentokrát už opravdu nevím, jak dál a dovolím si proto zde poprvé poprosit Vás o radu:
Rád bych upravil šablonu emailu, konkrétně text „Vaše objednávka byla přijata a nyní je v procesu vyřizování. Detaily Vaší objednávky jsou zobrazeny níže pro Váš přehled“. Šablonu emailu jsem dle vašeho návodu zkopíroval do svojí šablony abych ji mohl upravit z administrace. Jenže příslušný text je v angličtině a nemohu přijít na to, kde se nachází český text a jak jej tedy upravit… Předem děkuji za pomoc!
Kdo hledá, najde ;-) Sám jsem to vyřešil, geniálním jednoduchým pluginem https://wordpress.org/plugins/email-text-customizer-for-woocommerce/ . Ale možná existuje i jiné řešení, které by pomohlo upravit i další položky emailu ;-) Tento plugin elegantně upravuje jen popis v těle emailu, což mi ale zatím stačí.
Skvělé, podívám se na něj. Já používám email customizer z CodeCanyon.
Dobrý den Musildo,
mám problém přeposílací emaily z Woocommerce zákazníkům nechodí. Repsektive to pozorujeme že nechodí cca 3 dny. Předtím problém nebyl. Nevíte v čem by mohl být zádrhel?
Děkuji moc
Dobrý den,
muselo dojít k nějaké změně, která to zapříčinila. Zkuste použít plugin pro emaily a SMTP, to by mohlo pomoci.
Zdravím,
byla bych velice vděčná za pomoc s odesíláním mailů – vše v pořádku fungovalo, všechny emaily odcházeli dle nastavení, z ničeho nic woocommerce neodešle jediný e-mail, nevíte čím by to mohlo být?
Předem děkuji,
Iveta S.
pardon – odcházely
Dobrý den, vše mám v nastavení aktivní a správně vyplněno, ale email se zákazníkovy ani mě neodešle, zkoušela jsem odesílat i manuálně z objednávky, v systému se ukázalo, že je email odeslaný, ale reálně nedošel. Ve spam koši není.
Předem děkuji za radu
S pozdravem K.S.
Dobrý den.
Z ničeho nic přestal woocommerce upozornění rozesílat. Podle nastavení, alespoň jak jsme to pochopil, je vše nastaveno správně, ale emaily se neodesílají administrátorovi ani zákazníkovi. Nevíte kde by mohl být prosím problém? Moc díky!!!
Dobrý den,
těch možností, proč to nefunguje, je několik. Tady na přednášce o tom mluvím https://www.youtube.com/watch?v=SKaINEtKrUg
Dobrý den,
jak lze nastavit automatické zasílání dokladů emailem zákazníkovi po zaplacení kartou ?
A jak můžu vyexportovat všechny údaje z faktur do tabulky pro import do účetnictví?
Export jedině pomocí nějakého pluginu či skritpu. U emailů záleží na tom, co používáte pro vystavování faktur.
Děkuji. Našel jsem výborný plugin zdarma Advanced Order Export For WooCommerce (https://cs.wordpress.org/plugins/woo-order-export-lite/)
Zdravím.
Prosím vás.
Ja som urobil kamoške eshop vo Woocomerce.
Ja som tam admin. Dal som zasielanie nových objednávok jej,
aj mne.
Ale keď zákaznik odpíše otázku na prijatý mail s objednávkou,
tak príde iba mne ta otázka, nie tej kamoške, čo chceme.
Od čoho to záleží. Kde nastavím, aby chodili odpovede / otázky na maily jej?
Pekny den.
Mam otazoku ako je to s tymito emailami ked si clovek objedna nejaky tovar…Ako to vyriesit ak bude ten web viac jazycny ??? Prekladat aj tieto emaily alebo ako na to??? Budeme pouzivat WPML. Dakujem za radu