WooCommerce nastavení pokladny

Pokladna je jedna z nejdůležitějších částí eshopu, protože na ní probíhá objednávka i samotná platba. Její nastavení se popíšeme v této části.

Nákupní proces WooCommerce je jednoduchý:

Detail produktu -> Košík -> Pokladna -> Děkovná stránka

Pokladna jako taková je jednokroková, nemusíte tedy klikat ze stránky na stránku, ale vše vidíte přehledě na jedné stránce:

  • Fakturační a Doručovací údaje
  • Souhrn objednávky
  • Výběr dopravy
  • Výběr platby

A nyní se podíváme, co můžete v nastavení pokladny najít.

Samotné nastavení najdete v menu WooCommerce -> Nastavení, záložka Pokladna

woo-pokladna

 

Nastavení průběhu v pokladně

Použití slevových kupónů

  • Povolení slevových kupónů – nastavení aktivuje, nebo deaktivuje kupóny
  • Spočítat kupóny postupně – pokud je zaškrtnuto, uplatňují se kupóny postupně, vždy na slevenou cenu.

Nastavení pokladny

  • Povolení nákupu pro hosty – umožní nákup i bez registrace
  • Zapnout zabezpečení pokladny – vynutí použití HTTPS na stránce pokladny

woo-pokladna-1

 

Stránky pokladny

Přestože se tato část nastavuje automaticky, při instalaci WooCommerce, máte možnost vytvoření stránek přeskočit.

Potom je nutné stránky pro košík a pokladnu vytvořit a zde je přiřadit. Tím řeknete eshopu, které stránky má pro zobrazení košíku a pokladny používat.

Obě stránky musí obsahovat pouze příslušné shortcody, bez nich nebudou fungovat.

Jinak ovšem funguje stránka s obchodními podmínkami, kde na stránce může být cokoliv, vy jen stránku vyberete a následně se odkaz na ni, bude zobrazovat na pokladně, v souhlasu s obchodními podmínkami.

Čtěte  WooCommerce nastavení DPH

woo-pokladna-podminky

woo-pokladna-2

 

Koncové body pokladny

V této části nastavení, můžete změnit endpointy, pro pokladnu. Endpoint, je určitá část url, jenž definuje určitou akci/stránku, například děkovnou stránku, pro endpoint order-recieved.

Měnit můžete:

  • endpoint pro platbu
  • endpoint pro děkovnou stránku
  • endpoint pro přidání platební metody
  • endpoint pro smazání platební metody
  • endpoint pro nastavení výchozí platby

Ze většinou měním první dvě nastavení, nebo ponechávám beze změny.

woo-pokladna-3

 

Seznam dostupných platebních metod

Jako poslední na stránce nalezneme tabulku s dostupnými platebními metodami.

Jedná se o tabulku, kde jsou zobrazeny všechny dostupné metody a u každé z nich je ikonka, zda je aktivní, či ne. Kromě toho, je možné, pomocí myši, přesouvat metody v tabulce, do pořadí, jenž se má zobrazit na pokladně.

woo-pokladna-4

 

Celkem důležitý je sloupec id platební metody, což můžeme využít u pokročilejších úprav platebního procesu.

V následujících částech, si opíšeme jednotlivé výchozí platební metody.

Předchozí články:

About The Author

Zajímá mne Wordpress, responsivní šablony a zkrátka vše kolem tohoto skvělého redakčního systému.

Související články

12 Comments

  1. Pingback: Nastavení produktu obecné - Musilda.cz

  2. Jakub

    Dobrý den,
    je nějaká možnost jak po dokončení objednávky v mém eshopu mohu změnit ukázanou hlášku „Váš košík je prázdný“ na něco přívětivější prfo klienta spolu s děkovnou větou ?

    Už dlouho googlim a přečetl jsem Vaše návody a bohužel nemohu na nic přijít.

    Děkuji

    Odpověď
    1. Musilda

      Dobrý den
      je možné umístit překlad WooCommerce do složky language/plugins a tam nahrát upravený překlad, kde stačí změnit větu

      Odpověď
  3. Domča

    Zdravím,
    mám šablonu Storefront a teď trošku tápu co se nastavení pokladny týče. Dá se někde nastavit, abych měla nejdříve jen stránku na vyplnění adresy a až na další stránce poté způsob platby a dopravy?
    Děkuji moc za případnou odpověď.

    Odpověď
  4. Monika Boušková

    Dobrý den, návod je super a moc za něj děkuji. Ale já tam jaksi nic nemám v záložce Pokladna. Mám tam jen možnosti platby, jestli jsou povolené nebo ne a jejich nastavení. Vůbec tam nemám ty Možnosti poklady, PayPal a další „podzáložky“. Co s tím? Děkuji, Monika

    Odpověď
  5. Petr

    Dobrý den,
    chceme na webu a Woocommercí aplikovat opakované měsíční platby. Administrátoři platební brány GoPay po nás chtějí, abychom při průběhu pokladnou měli kromě zaškrtnutí boxu souhlasu s OP také druhý box se zaškrtnutím souhlasu s opakovanými platbami a dalším odkazem na dokument, který řeší podmínky opakovaných plateb. Je toto řešitelné v rámci Woocommerce?
    Děkuji

    Odpověď
  6. Eliška

    Dobrý den, mám stejný problém jako Monika Boušková výše: v záložce Pokladna mám jen možnosti platby. Vůbec tam nemám ty Možnosti poklady, PayPal a další „podzáložky“. Prosím o radu, moc bych potřebovala pokladnu upravit. Je možné, že by to bylo pouze v placené verzi? Děkuji

    Odpověď
    1. Musilda

      Dobrý den, je to již zastaralý článek, nastavení se změnilo. Možnosti pokladny tam již nejsou.

      Odpověď

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *