Jak zobrazovat obsah webu v Google Answer Boxu s CTR přes 32 %?

Google jde uživatelům na ruku. Snaží se je nezdržovat a často servíruje odpovědi bez nutnosti návštěvy webu. Funkce se nazývá Google Answer Box a setkáváte se s ní každý den. Jedná se o okno s informacemi, které se zobrazí po zadání dotazu do vyhledávacího pole. Mívá různou podobu a podstatou je, že jsou v něm důležité informace – většinou odpověď na otázku, která vám zrovna vrtá hlavou. Pro představu vyťukejte „kolik stojí zlato“ – kromě klasických výsledků se na top pozici zobrazí rámeček s odpovědí. Pod ní nechybí odkaz na zdroj. A teď jistě přemýšlíte nad tím, jak efektivní by bylo mít v Google Answer Boxech obsah vlastních webů… Přečtěte si, jak na to! :-)

Co je Google Answer Box?

Google Answer Box je součást algoritmu Google Knowledge graph. Cílem je odpovědět uživateli na zadaný dotaz přímo ve výsledcích vyhledávání.

Pr zobrazení relevantních informací využívá různé prvky – seznamy, tabulky, kolotoče… Ty bere z různých zdrojů a podle výzkumu Advanced Web Ranking na tyto výsledky připadá krásných 32.3 % CTR. Což z nich činí jednu z velmi zajímavých strategií optimalizace.

Jak Google informace v Answer Boxu zobrazuje?

Účelem Answer Boxu je naservírovat uživateli fakta ohledně veřejně známých osob, vzdálenostech, výsledcích, převodech měn a jednoduché informace všeho druhu.

Když se uživatel dozví, co potřebuje vědět, může pokračovat v práci. Někdy je box s informacemi naprosto dostačující, což může působit dojmem, že si chce Google nechat traffic pro sebe. Ale uživatelé často hledají více informací, než se v boxu objeví a poměrně dost jich pokračuje kliknutím na odkaz pod textem.

Čtěte  Povinné vložení náhledového obrázku u příspěvku

Šanci objevit se v infoboxu mají především weby, které jsou v top 10 výsledcích na dané klíčové slovo.

Jak udělat, aby se váš web objevoval v Google Answer Boxu?

Výsledky Google Aswer Boxu se poměrně často mění a mohou se v nich objevovat také citace z vašeho webů. Stačí, když jednoduše upravíte obsah. Co konkrétně byste měli podniknout?

Přidejte do svého obsahu krátké a nápomocné odpovědi

Smyslem Answer Boxu je poskytnou rychlou odpověď. Ujistěte se, že se v článcích na vašem webu právě takové odpovědi nachází, a to co nejblíže začátku textu. Odpovědi by měly být krátké, konkrétní a jednoduché na porozumění.

Samozřejmě pomůže, když Googlu naservírujete klíčová slova formou otázky, za kterou bude následovat krátká odpověď.

Poté můžete přidat libovolné množství detailů. Čím hodnotnější a optimalizovanější článek bude, tím lépe pro vás. V rámci jednoho článků můžete odpovědět i na více souvisejících otázek. Kvalitní obsah má velkou šanci na to, že si ho Google vybere.

Optimalizujte meta description

Meta description je úvodní popis stránky. Udává, o čem stránka je a přidává se do sekce <head>. Do článků můžete meta description přidat pomocí pluginů jako Yoast SEO nebo All in One SEO.

Nezapomeňte do meta description uvést klíčové slovo. Také by mělo být jasné, na jakou otázku článek poskytuje odpověď. Právě to se totiž zobrazí v Answer Boxu.

Čtěte  Vytvoření uživatelské sekce ve WordPressu

Používejte seznamy, tabulky a obsahové tabulky

Uživatelé milují, když je obsah pěkně formátovaný, protože se v textu rychleji zorientují a nemusí informace složitě hledat. Což je ostatní důvod, proč si některé weby (jako např. list25.com) vedou ve vyhledávání tak dobře. Publikují informačně hodnotný obsah ve virálním formátu. Snadno se konzumuje i sdílí. Google to chápe a apeluje na webmastery, aby text formátovali a dělali stravitelnější obsah.

V praxi to znamená následující:

  • seznamy položek
  • instrukce „krok po kroku“
  • obsah u delších článků

Způsobů, jak zpřehlednit text, je daleko více. Ale neznamená to, že musíte zmíněné formáty používat za každou cenu – do textu je umisťujte jen v případě, že to k něčemu bude.

Dodržujte základy optimalizace

Kromě toho, že musíte odpovědět na otázku, byste se měli ujistit, že je váš web dobře dohledatelný. Čili optimalizovat články tak, jak jste zvyklí:

  • zahrnout klíčová slova do titulku a description
  • přidat hlavní klíčové slovo do obsahu a podnadpisů
  • vyladit kategorie a štítky
  • ujistit se, že je článek obsahově bohatý
  • provést vnitřní prolinkování
  • přidat title a alt k obrázkům

No a ještě efektivnější bude, pokud se vám podaří zajistit dostatek relevantních zpětných odkazů. Není tajemstvím, že backlinky jsou stále nejmocnějším faktorem ovlivňujícím umístění stránek ve vyhledávání.

Stojí to za tu námahu?

Odpověď zní jednoznačně ANO. Jak jsem uvedl výše, CTR je velmi vysoká a v závislosti na tématu může být i přes 50 %. Na druhou stranu byste neměli zbytečně ztrácet čas – stačí pár základních opatření, a především snaha o jasné odpovědi na otázky v informačně hodnotných článcích. Google si toho všimne a začne vás do výsledků zařazovat.

Čtěte  Co jsou to uživatelská pole, neboli custom fields

About The Author

Related posts

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete mít přehled o dění ve světě WordPressu?

Přímo do vašeho emailu

Pravidelný přehled o novinkách, trendech a událostech, které se točí kolem WordPressu. Souhrn toho nejzajímavějšího od nás i ze zahraničí.