Jak propojit WordPress s Google Analytics

Co neměříte, nemůžete kontrolovat. A když je to zdarma, proč si nepropojit WordPress s Google Analytics.

Google Analytics je nástroj, sloužící pro měření návštěvnosti webů. Už slyším, markeťáky, nebo dataře, jak nadávají, že GA neslouží jen k měření návštěvnosti.

Ano, je to mocný nástroj, když víte, jak jej plně využít. Ale nám v tuto chvíli bude stačit, udělat základní propojení, aby mohl GA získávat data o našich stránkách.

Edit: Tento návod neslouží k ničemu jinému, než k popisu toho, jak udělat základní propojení WordPressu a GA. Nezabývá se správným nastavením měření na straně Google Analytics. Pokud chcete mít vše nastaveno správně, kontaktujte mne na musilda@musilda.com, nebo Víta Riesiegla na https://www.seo-liberec.cz/

Možná si říkáte, můj web je nový, má minimální návštěvnost, proč bych něco měřil. Důležité je to, že měřit můžete a nic vás to nestojí. Stejně jako search console, jsou tyto nástroje zdarma a hlavně, když budete po nějaké době úspěšní, tak již budete mít k dispozici data za nějaké období a budete mít z čeho vycházet.

Je to jedna z věcí, kterou by měl každý majitel stránek po spuštění udělat.

Založení účtu Google Analytics

Pro napojení musíte mít vlastní účet na Google a přihlásit se do GA. Tam kliknete na vytvořit účet a zadáte si jeho název.

Vyberete si, pro jaký typ měření chcete účet používat

Čtěte  Hookr.io největší databáze funkcí a hooků pro WordPress

Nakonec zadáte url webu, časové pásmo a pár dalších údajů a máte hotovo

Účet pro měření máte vytvořený a dostanete k dispozici měřící kód. Když nebudete vědět, kde ho později najít, tak v levém menu až dole je záložka Správce a tam si vyberete příslušný účet a kód si zobrazíte.

Google Analytics a WordPress

První polovinu práce máme za sebou a nyní musíme vložit měřící kód na web. To je běžná praxe, vkládá se tak řada kódů. GA nám napovídá, že kód máme zkopírovat a vložit do hlavičky webu mezi tagy <head></head>.

Jenže nejjednodušší je sáhnout po pluginu. Já používám https://wordpress.org/plugins/ga-google-analytics/ a jsem spokojený s jeho jednoduchostí. Stačí jej nainstalovat

v nastavení zadat id měření a nechat zaškrtnutou předvolenou možnost

V pluginu jsou i jiné volby, ale pokud nevíte co znamenají, poraďte se se svým datařem, nebo je nechte nenastavené.

Kontrola propojení je jednoduchá, otevřete homepage vašeho webu a podívejte se v Google Analytics na záložku „V reálném čase“. Měli by jste tam vidět minimálně jednu návštěvu, tu vaši.

Zde je třeba podotknout, že správné nastavení analytics je takové, kdy jste vy jako administrátor ze statistik vyloučen.

Google Analytics ve zdrojovém kódu

Další možnost, jak propojit WordPress, je vložením kódu do tagu head, jak nám již dříve Google napovídal. Máte dvě možnosti.

Najít soubor header.php a do něj vložit kód, viz. screen z kódu jednoho takového souboru:

Čtěte  Jak přeložit řetězce v javascriptových souborech

Dávám ho vždy před uzavírací část tagu.

Druhá možnost je napsat si funkci, jenž využije hooku wp_head. Můžete ji vložit do functions.php, nebo do nějakého svého malého pluginu, více zde – https://musilda.cz/wordpress-snippet-kam-s-nim/. Výhodou malého pluginu je to, že můžete změnit šablonu a napojení vám stále zůstane stejné.

Funkce pro hook wp_head má ještě jednu výhodu, nemusí obsahovat jen kód pro Google Analytics, ale i jiný kód. Pak ale nezapomeňte ke všemu psát komentáře.

To je asi vše co se dá o základním napojení na Google Analytics napsat, pokud se chcete dozvědět více, zúčastněte se mého webináře:

Na závěr seznam několika pluginů, které vám propojení usnadní:

About The Author

Zajímá mne Wordpress, responsivní šablony a zkrátka vše kolem tohoto skvělého redakčního systému.

Související články

3 Comments

  1. Pingback: Jak ověřit WordPress web pro Google search konzoli - Musilda.cz

  2. Pingback: Jak propojit WordPress s Google Analytics – WP kompas

Přidejte komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Chcete mít přehled o dění ve světě WordPressu?

Přímo do vašeho emailu

Pravidelný přehled o novinkách, trendech a událostech, které se točí kolem WordPressu. Souhrn toho nejzajímavějšího od nás i ze zahraničí.