Každý z nás už někdy byl nebo určitě bude zákazníkem, a proto víme, že pokud za něco zaplatíme, vyžadujeme nejen kvalitu zakoupeného, ale i ten nejlepší servis. Ať už se jedná o zboží či služby, v kamenných obchodech nebo online.
Mohlo by se zdát, že online byznys není tak náročný na zákaznickou podporu, protože jde „pouze“ o virtuální kontakt, ale opak je pravdou. Je to právě jak předprodejní, tak poprodejní zákaznická podpora, která může markatně odlišit Váš online byznys od konkurence a vystřelit Vás mezi ty nejlepší na trhu.
Neoddiskutovatelným faktem zůstane, že nejdůležitějším prvkem je lidský faktor, to znamená, člověk, který servis poskytuje, jeho prozákaznický přístup, ochota, schopnost volit priority, znalosti v oboru, zkušenosti, atd. Ale právě různé softwary a pluginy pro customer service a helpdesk jsou tady k tomu, aby tuto práci agentům a potažmo zákazníkům, zjednodušili, urychlili a dovolili vytvořit systém ticketů, reklamací, automatických odpovědí a zautomatizování veškerých opakujících se úkonů, aby měl agent čas na interakci se zákazníkem.
Co je tedy důležité vzít v úvahu předtím, než si plugin pořídíte? Především segment trhu, ve kterém se pohybujete. Každé odvětví podnikání má své specifické požadavky a již existují pluginy pro konkrétní byznys. Budete chtít se zákazníkem chatovat v reálném čase nebo se omezíte pouze na systém ticketů? Měli byste raději rozsáhlou znalostní databázi nebo Často kladené dotazy a odpovědi? Nebo všechno dohromady?
Pojďme se tedy podívat na 10 nejvíce prodávaných a používaných pluginů, které jsou v současné době na trhu a co nabízí.
Awesome Support
Tento WordPress Support plugin je pravděpodobně ten nejbohatší na funkce. Nabízí následující:
- Ticketing
- Emailové notifikace
- Omezený přístup
- Nahrávání souborů
- Hromadná podpora pro více produktů najednou
- Hromadná podpora pro více oddělení
- Vlastní pole ve formuláři ticketu
- Označení starých ticketů
- Označení ticketů čekajících na vyřízení
- Spolupráce agentů
- Time tracking (kontrola času ticketu)
- A mnoho dalších…..
Samozřejmostí jsou statistiky, reporty, neomezený počet ticketů pro neomezený počet agentů.
WordPress HelpDesk and Support Ticket
Tento plugin obsahuje veškeré základní funkce potřebné pro online zákaznickou podporu, jako například:
- Vytváření ticketu z emailu
- Neomezený počet agentů a supervisorů
- Zobrazení všech tcketů na jedné stránce
- Rychlejší načítání
- Analýzy a reporty
- Možnost vytvoření vlastního formuláře
- Možnost připojení souborů k ticketu
- Email filter
- WPML podpora
WP Ticket
U tohoto pluginu jsou k dispozici dvě verze, Pro a Enterprise. Uveďme si alespoň některé z funkcí, které plugin nabízí:
- Přiřazení rolí agentům helpdesku
- Klientská oblast zákaznického servisu
- Vytvoření neomezeného počtu agentů
- Rozšíření podpory o vlastní pole
- Snadno připojitelné přílohy k ticketům
- Spam filter
- Centralizace všech ticketů a agentů
- Možnost pracovat na jednom ticketu všem agentům
- Zautomatizování procesů ticketing
- A další
Catchers Helpdesk and Ticket system for Support
Catchers Helpdesk plugin umožňuje nastavit kompletní ticketingový systém. Opět si uvedeme alespoň některé z funkcí, které nabízí:
- Možnost vytvářet tickety přímo na webových stránkách
- Vytváření ticketů z externích emailů
- Kategorizace ticketů
- Šablony odpovědí na často kladené dotazy
- Filter konverzací
- Client management – historie a detaily u každého zákazníka
- Soukromé poznámky
- Filter ticketů
- Vlastní pole formuláře
- Builder pro vytvoření vlastního formuláře
Chat, Live Chat, Support, Sales
Chat Live plugin je určen všem online podnikatelům na podporu prodejů, pro zákaznický servis, live chat asistenci, live helpdesk podporu. A zde jsou některé z funkcí:
- Pro neomezený počet webů
- Neomezený počet chatů
- Neomezený počet operátorů
- Mobilní aplikace pro live chat na Google Play, iTunes, Google Chrome
- Kompatibilita s WooCommerce
- Plně přizpůsobitelný design „oken“
- Geolokace
- Archív chatů
- Ukládání zákaznických dat
HelpDesk Support Tickets plugin for WordPress
Helpdesk system plugin, který umožní Vašim zákazníkům vytvářet tickety přímo z webu. Další funkce jsou:
- Vytvořen pouze pro WordPress stránky
- Jednoduchá instalace a spuštění
- Vyhledávání, filtrování a uspořádání ticketů dle stavu
- Možnost vytvářet tickety za klienta
- Emailové notifikace
- Zprávy od a pro zákazníka
- Možnost příloh v ticketu
- Plně responzivní
- Instalace pluginů pomocí Wizardu během minuty
- Brzy bude k dispozici extension
Zendesk Request Form plugin
- Přílohy k ticketu
- Spam ochrana
- Nastavení priority u ticketu
- Lze přeložit do kteréhokoliv jazyka
- Automatická kontrola email adresy a navrhuje řešení v případě problému
- Podporuje https a http
- Vytváření více formulářú s vlastními poli
- Přesměrování uživatele po odeslání formuláře
Help Scount
Tento plugin je vhodný jak pro malé, tak pro velké firmy. Zajímavostí je, že může být používán jako Help Desk nebo Shared Inbox. Pro nás jsou teď důležité funkce v HelpDesku:
- Vytváření vztahů, ne bariér
- Vše na jednom místě, přehlednost
- Ukládání dopovědí
- Interní poznámky v ticketech skryté uživatelům
- Integrovaný Live Chat
- Možnost volání, hlasová schránka
- Hodnocení spokojenosti zákazníků
- Nástroje pro interní sdílení ticketů na jednom místě
WordPress HelpDesk plugin
Stačí stáhnout, nainstalovat a aktivovat. Budete tak schopni poskytovat zákaznickou podporu přímo ze známé Nástěnky WordPressu. A tady je, co plugin umí:
- Přidání vlastních polí do formuláře
- Ultrarychlá a jednoduchá konfigurace a integrace s WP
- Fórum podpory
- Veřejná nebo privátní sekce ticketů
- Zodpovídání ticketů přímo na frontendu
- Přílohy k ticketu
- Import emailů z vašeho Inboxu
- Odpovědi vypadající jako běžný email
- Jednoduchá konfigurace příchozích emailů
- A další najdete na stránkách pluginu…..
WP Support Plus Responsive Ticket System
Plugin WP Support Plus přidá do WordPressu funkce kompletního systému ticketingu, který je 100% responzivní. To uživatelům umožní vám sdělit problém a obdržet podporu odkudkoliv. Funkce:
- Nastavení stavu, priority a kategorie ticketu každým zákazníkem
- Neomezený počet ticketů vytvořených adminem
- Neomezený počet ticketů vytvořených na frontendu
- Tvorba ticketů za zákazníka
- Možnost více příloh k ticketu
- Přidělení ticketu agentům
- Možnost vytvoření ticketu nepřihlášeným zákazníkem z antispam podporou
- Statistiky dle agenta
- Responzivní tlačítko podpory
- Integrace se všemi WordPress šablonami
- Vlastní pole ve formuláři
Hezký seznam :-)
Jsem spokojený s WP Support Plus, kde je potřeba si za bohatší funkce „trochu“ připlatit (zde je dobré sledovat akce, kdy je možné cenu za lifetime srazit klidně o 50%). Bohužel není v češtině, tak to doufám do konce měsíce stihnu přeložit pro všechny :-)
Pokud Helpdesk poběží v lokální síti, je dobré si rozmyslet, jestli investovat nebo Helpdesk postavit třeba na GLPI, který zdarma nabízí všechno potřebné včetně ověření uživatele v doméně. To už jsme ale mimo WordPress.
Neznáte nějaký plugin pro aukce? Tedy písemné aukce, kde nesmí být viděny jednotlivé nabídky účastníků aukce. Jirka Marko