Objednávky ve WooCommerce

Objednávka ve WooCommerce je záznam, jenž se vytvoří ve chvíli, kdy v pokladně kliknete na tlačítko Objednat.

Nezáleží na tom, zda dojde k úspěšnému provedení platby, nebo vyše objednávka selže. Záznam se vytvoří vždy. Po vytvoření objednávky je pak zákazník přesměrován na děkovnou stránku. Což není samostatná stránka, jak si popíšeme jindy, ale technicky se jedná o stránku pokladny.

Než se vrhneme do detailního popisu objednávky v dalších článcích, musíme vědět, jaká data se ukládají při vytvoření záznamu.

Co všechno si WooCommerce uloží při vytvoření objednávky?

Seznam je poměrně dlouhý a nebude zcela kompletní, pro znalost návaznosti dat je však potřebný.

Nejdůležitější je záznam o objednávce, jenž je v tabulce posts

  • order key – identifikátor objednávky
  • customer user – pokud byl zákazník přihlášen, uloží se id uživatele
  • payment method – platební metoda (její id)
  • payment method title – název platební metody
  • transaction id
  • ip adresa zákazníka
  • user agent zákazníka (zjednodušeně prohlížeč)
  • datum dokončení objednávky v time i v date formátu
  • datum zaplacení objednávky v time i v date formátu
  • hash košíku
  • fakturační a doručovací adresu zákazníka
  • měnu objednávky
  • hodnotu slevy objednávky a její daň
  • hodnotu dopravy objednávky a její daň
  • celkovou cenu objednávky a její daň
  • používanou verzi WooCommerce
  • zda ceny obsahují daň
  • id dopravní metody
  • zda došlo ke snížení tavu skladu
  • další údaje…

To co zahrnuji pod položkou další údaje, jsou záznamy, které pro nás v tuto chvíli nejsou relevantní.

Co je důležité, WooCommerce si při vytvoření záznamu v tabulce posts uloží stav objednávky. k těm se ještě dostaneme, ale nyní je třeba, aby jste věděli, že stav objednávky je to co při vytváření článku jeho publikace. Článek má tedy například publish, ale objednávka nemá competed, ale wc-completed. Pokud budete přistupovat k datům přímo do tabulky, je třeba na prefix myslet.

Pokud váš zákazník vyplní poznámku k objednávce na stránce poklady, tato hodnota je uložena jako post_excerpt v tabulce posts.

WooCommerce ukládá také data do tabulky comments

Pokud jste již nějakou objednávku udělali, víte, že se v adminstraci na pravé straně zobrazují takzvané poznámky objednávky – nezaměňovat s poznámkou zákazníka!

Toto všechno jsou komentáře. Respektive, do tabulky comments se poznámky ukládají.

Uložení položek objednávky

Zatím jsme si řekli co a kam WooCommerce ukládá, když jde o objednávku. Něco nám tam ale chybí a to něco jsou položky objednávky.

WooCommerce na to má dvě tabulky woocommerce_order_items a woocommerce_order_itemmeta.

Do order items ukládá název položky, její typ a id objednávky. Typy položek mohou být:

  • line item – položka objednávky
  • tax – název třídy uplatněné daně
  • fee – příplatek
  • shipping – doprava
  • coupon – kupón

Do tabulky itemmeta si pak eshop uloží doplňující údaje, jako je id produktu, případně varianty, množství, cenu, výši daně, celkovou cenu položky objednávky a další údaje, jenž si ještě popíšeme.

V tomto článku jsme si tedy popsali, jaká data si WooCommerce uloží při kliknutí na tlačítko Objednat a příště se již podíváme na samotný proces objednávky.

About The Author

Zajímá mne Wordpress, responsivní šablony a zkrátka vše kolem tohoto skvělého redakčního systému.

Související články

2 Comments

  1. Pingback: Objednávky ve WooCommerce | Tvorba webů, tvorba webových stránek a eshopů.

  2. JanBr

    Dobrý den,
    mohl byste mi prosím doporučit nějaký plugin, který umí zobrazit jednotlivým zákazníkům historii jejich objednávek od zadaného data? Například za celý měsíc? Děkuji

    Odpověď

Přidejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *