Strukturovaná data I: Úvod

Microdata, Schema.org nebo Rich Snippets jsou termíny, se kterými se setkal pravděpodobně každý, kdo se zajímá o optimalizaci pro vyhledávače. Všechny uvedené termíny označují strukturovaná data, která vyhledávači usnadňují pochopení obsahu stránky, protože mu poskytují konkrétní informace například o tom, kdo je autorem článku, jaká je cena produktu a jeho hodnocení, počet kalorií a doba přípravy receptu, data konání nadcházejících událostí a mnoho dalších informací.
Na ukázkách strukturovaných dat vidíte příklady výsledků vyhledávání v Google. Kromě standardních meta informací, jako jsou titulek, popis a url adresa vidíme také náhledový obrázek, hodnocení, počet recenzí, dobu přípravy, data a místa konání koncertů nebo cenu a stav skladu elektronické knihy. Všechny tyto informace Google zobrazuje právě díky správnému označení pomocí strukturovaných dat. Vzhledem k tomu, že se jedná o poměrně komplexní téma, rozhodli jsme se vydat cestou krátkého seriálu.

Na co se můžete těšit

Přestože se jedná vlastně o jedno téma, čeká nás větší množství kapitol, abychom dostali celkovou představu o tom, jak správně se strukturovanými daty pracovat. Co nás tedy vlastně čeká?

Srovnání formátů strukturovaných dat – podíváme se detailněji na všechny podporované formáty ze strany vyhledávače, tedy na JSON-LD, Microdata a RDFa, jejich srovnání, výhody a nevýhody a poté se detailněji zaměříme na práci s JSON-LD.

Generování dat a manuální vkládání – přestože existuje velká řada nástrojů přímo pro WordPress, které usnadňují vkládání dat bez nutnosti psaní samotného kódu, ukážeme si také další možnosti, jak tato data získat a následně je vkládat do webu bez použití pluginů, což se může hodit v případě, že nechceme stránky zbytečně zatěžovat.

Čtěte  Zrychlení Woocommerce eshopu - případová studie

Řešení problémů se zobrazováním – skutečnost, že máme strukturovaná data na webu nemusí ještě znamenat, že je Google vezme v potaz a zobrazí je ve výsledcích vyhledávání. Řekneme si tedy více o tom, proč nejsou naše data zobrazována a jak takové problémy řešit.

Testování strukturovaných dat – vysvětlíme si, jak správně testovat strukturovaná data

Druhy schémat, použití a kombinování – podíváme se podrobněji na schémata a jejich sety informací.

Pluginy pro práci se strukturovanými daty ve WordPressu – Především si ale přiblížíme a srovnáme všechny zajímavé pluginy pro vkládání strukturovaných dat do vašeho webu postaveného na redakčním systému WordPress.

Závěrem

Strukturovaná data jsou skvělou možností, jak získat nové návštěvníky pro vaše webové stránky prostřednictvím vyhledávače. Přestože se může na první pohled zdát, že se jedná o poměrně složitou záležitost, rozhodně tak tomu není. Nicméně, jako v případě mnoha dalších metod optimalizace pro vyhledávače, může nesprávně použití způsobit škody místo užitku, právě proto jsme si pro vás připravili tento seriál, který vám poskytne veškeré potřebné informace.

 

About The Author

Related posts

Leave a Reply

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *